Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen over deze website. Een klik op de vraag brengt u naar het bijbehorende antwoord.

Waarom kan ik opeens geen letters meer invoeren via het toetsenbord van mijn tablet?

Werkt de app op alle tablets en smartphones?

Wat gebeurt er met mijn lopende abonnement?

Waarom is de ene puzzel meer credits waard dan de andere?

Kan ik de puzzel halverwege het oplossen opslaan?

Hoelang blijven puzzels beschikbaar op de site?

Hoelang blijven ingeladen puzzels beschikbaar?

Wanneer verlopen mijn credits?

Kan ik een proefabonnement nemen om de puzzels uit te proberen?

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Online inzenden, hoe doe ik dat?

Ik krijg geen bevestiging per e-mail nadat ik me heb aangemeld. Waarom niet?

Ik wil alleen een abonnement op het Scrypto. Kan dat?

Ik heb een abonnement op steenhuispuzzels.nl. Het nieuwe abonnement is duurder. Waarom?

Kan ik op elke plek en op elk moment inloggen om mijn puzzels te maken?

Moet ik tijdens het puzzelen steeds online blijven?

Ik wil me afmelden. Hoe doe ik dat?

Hoe kunnen de ij en ander bijzondere tekens worden ingevoerd?

Hoe kan ik de puzzel opslaan en later weer inlezen?

Het lukt me niet de puzzel uit te printen: de printversie is niet (goed) leesbaar.

Het lukt me niet om in te zenden.

Hoe maak ik gebruik van automatische incasso?

Hoe installeer ik een app?

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?

Het lukt me niet om in te loggen.

Mijn vraag komt in deze lijst niet voor of is niet bevredigend beantwoord.

Antwoorden

Waarom kan ik opeens geen letters meer invoeren via het toetsenbord van mijn tablet?
Nieuwere versies van virtuele toetsenborden werken vaak met spellingscorrectie voordat de tekens naar het scherm worden verzonden. Zet de spellingscorrectie uit via de instellingen die u vindt na langer drukken op de komma van het virtuele toetsenbord.
Terug naar de vragen

Werkt de app op alle tablets en smartphones?
Nee, de app werkt alleen onder de besturingssystemen iOS (Apple) en Android.
Terug naar de vragen

Wat gebeurt er met mijn lopende abonnement?
Als u al abonnee bent bij Studio Steenhuis verandert er niet per direct iets: voor de verdere duur van uw abonnementsperiode blijft u recht houden op het maken van alle puzzels die wij digitaal aanbieden. Bovendien kunt u gratis gebruik maken van alle nieuwe toepassingen. U kunt dus als geregistreerd abonnee de puzzels ook op uw tablet of smartphone gaan maken. U krijgt tijdig bericht van ons als uw abonnement gaat aflopen en u kunt zelf bepalen in welke vorm u uw puzzels wilt blijven afnemen. De verlenging van het abonnement is makkelijker dan voorheen. Er is nu ook de mogelijkheid van automatische incasso, waarmee u helemaal af bent van administratief ongemak.
Terug naar de vragen

Waarom is de ene puzzel meer credits waard dan de andere?
Iedere puzzel heeft zijn eigen creditwaarde. Dat heeft te maken met de kostprijs van iedere puzzel. Het bedenken en ontwerpen van een Scrypto is arbeidsintensiever dan van bijvoorbeeld een S-doku.
Terug naar de vragen

Kan ik de puzzel halverwege het oplossen opslaan?
Als u een puzzel voor een deel hebt opgelost en u sluit af, dan worden de gegevens automatisch opgeslagen. Opent u de puzzel op een ander tijdstip opnieuw, dan kunt u gewoon verder gaan met puzzelen.
Terug naar de vragen

Hoelang blijven puzzels beschikbaar op de site?
Nieuwe puzzels kunnen worden ingeladen tot vier weken na de verschijningsdatum. Daarna verdwijnen ze uit de lijst. Voorbeeld: het Scrypto van 27 mei 2013 is op 23 juni 2013 voor het laatst te openen.
Terug naar de vragen

Hoelang blijven ingeladen puzzels beschikbaar?
Puzzels die al zijn ingeladen, blijven 100 dagen beschikbaar. Iedere puzzel wordt bewaard in de staat waarin deze was toen u hem afsloot. Op een later tijdstip kunt u de puzzel weer openen op elk gewenst apparaat en verder gaan waar u gebleven was. Voorbeeld: als u een puzzel op 27 mei voor het eerst hebt geopend blijft deze tot en met 4 september beschikbaar. Daarna verdwijnt de puzzel van de lijst.
Terug naar de vragen

Wanneer verlopen mijn credits?
Nooit. Ongebruikte credits blijven altijd geldig.
Terug naar de vragen

Kan ik een proefabonnement nemen om de puzzels uit te proberen?
Het is niet mogelijk een proefabonnement te nemen. Wel kunt u de proefpuzzels op onze website gratis spelen.
Terug naar de vragen

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Studio Steenhuis BV gaat zorgvuldig om met gegevens van abonnees en gebruikers van haar interactieve producten en diensten. Persoonsgegevens worden in overeenstemming met wet en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens behandeld. In het kader van de dienstverlening leggen wij persoonsgegevens vast van abonnees. Deze gegevens worden niet verstrekt aan derden. Wij gebruiken de gegevens voor de uitvoering van een (abonnee)overeenkomst en/of het verlenen van overige diensten. Wij maken voor de beveiliging van door ons verwerkte gegevens gebruik van uitgebreide veiligheidsprocedures, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot deze gegevens.
Terug naar de vragen

Online inzenden, hoe doe ik dat?
Inzenden gaat automatisch wanneer u de puzzel heeft afgemaakt.
Terug naar de vragen

Ik krijg geen bevestiging per e-mail nadat ik me heb aangemeld. Waarom niet?
Dit wil nog weleens voorkomen wanneer er in het ingevoerde e-mailadres een spelfout is gemaakt. U bent bijvoorbeeld een puntje in het deel voor of achter het apenstaartje vergeten. Kijk in uw profiel of uw e-mailadres klopt. Wijzig het zo nodig. Ook kan het zijn dat uw internetprovider of uw computer de bevestigingse-mail als spam heeft bestempeld. Controleert u dus eventuele aparte spam-mappen in mailprogramma.
Terug naar de vragen

Ik wil alleen een abonnement op het Scrypto. Kan dat?
U kunt geen abonnement nemen op alleen het Scrypto. Met ons creditsysteem is het echter heel voordelig als u alleen het Scrypto (of een van onze andere puzzels) wilt maken. Stel: u neemt een bundel van 1000 credits voor € 40,-, dan kunt u daar 142 Scrypto’s voor aanschaffen (dat is bijna drie jaar puzzelplezier.) Voor hetzelfde geld maakt u bijvoorbeeld 333 In het Middens of 500 S-doku’s.
Terug naar de vragen

Ik heb een abonnement op steenhuispuzzels.nl. Het nieuwe abonnement is duurder. Waarom?
In de huidige situatie krijgt u als abonnee alleen het Scrypto en de In het Midden. In de nieuwe situatie krijgt u al onze puzzels, ook de puzzels die voorheen gratis werden aangeboden maar nu zijn toegevoegd aan het reguliere pakket. Bovendien krijgt u nu de mogelijkheid om onze puzzels niet alleen op de pc maar ook op de tablet en smartphone op te lossen. Overigens bent u niet per se duurder uit. Wilt u bijvoorbeeld alleen het Scrypto oplossen, dan bent u -met de voordeligste creditbundel- minder dan 15 euro per jaar kwijt. Kijkt u voor de beste keuze bij onze rekenvoorbeelden.
Terug naar de vragen

Kan ik op elke plek en op elk moment inloggen om mijn puzzels te maken?
Ja, u kunt in principe op elke plek en op elk moment inloggen om te puzzelen. Het enige dat u daarvoor nodig hebt is een apparaat met internetverbinding (voor tablet en smartphone dient u de app te downloaden).
Terug naar de vragen

Moet ik tijdens het puzzelen steeds online blijven?
U hebt alleen een internetverbinding nodig om uw status te updaten, nieuwe puzzels klaar te zetten, et cetera. Dat gebeurt automatisch op het moment dat u internetverbinding hebt. Voor het puzzelen zelf hoeft u niet online te zijn, ook niet voor het opslaan. Als u op een gegeven moment maar weer even internetcontact heeft om uw puzzelaccount te synchroniseren.
Terug naar de vragen

Ik wil me afmelden. Hoe doe ik dat?
Om uw gegevens te beheren logt u in op uw account en klikt u op gegevens. Daar kunt u uw gegevens wijzigen of verwijderen. Wanneer u uw account verwijdert, ontvangt u een bevestigingsmail, met daarin een controlecode waarmee u de verwijdering dient te bevestigen. Let op: als u uw account verwijdert, worden ook alle opgeslagen puzzels verwijderd en vervalt uw abonnement zonder recht op restitutie van betaalde abonnementsgelden. Uw account verdwijnt als uw abonnement is verlopen na verloop van tijd vanzelf.
Terug naar de vragen

Hoe kunnen de ij en ander bijzondere tekens worden ingevoerd?
In het diagram worden y en ij als afzonderlijke letters beschouwd. De letter ij als in "ijs" invoeren: tik eerst een i en daarna een j. Andere lettertekens, zoals è of ü, kunnen nog niet ingevoerd worden.
Terug naar de vragen

Hoe kan ik de puzzel opslaan en later weer inlezen?
U kunt de puzzel waarmee u bezig bent op ieder moment bewaren. U kunt de puzzels halverwege het oplossen sluiten en op een later tijdstip met uw puzzel doorgaan op ieder ander apparaat. U hoeft alleen maar in te loggen om door te gaan waar u gebleven was. U hoeft de puzzel dus niet actief op te slaan en het maakt niet uit op welk apparaat u de puzzel (weer) opent; u kunt bijvoorbeeld thuis op de computer aan een puzzel beginnen en later in de trein verder gaan op uw telefoon of tablet en vice versa.
Terug naar de vragen

Het lukt me niet de puzzel uit te printen: de printversie is niet (goed) leesbaar.
Zo nu en dan doen zich helaas inderdaad problemen voor in verband met het openen van de PDF-versie. Het wil wel eens helpen om het in een andere webbrowser te proberen of Adobe Acrobat Reader (het programma waarmee uw computer PDF-files opent) opnieuw te installeren. U kunt ook een ‘screenshot’ nemen van dat wat er op uw beeldscherm staat en deze uitprinten. Dat doet u als volgt: 1. Open de website waarvan u een uitdraai wil maken. 2. Druk op de toets PrtSc . 3. Open het programma Paint. 4. Paste (druk ctrl+V in) daarin het screenshot. 5. Print vanuit Paint de puzzel.
Terug naar de vragen

Het lukt me niet om in te zenden.
Als de inzendtermijn verstreken is, kan er niet meer ingezonden worden. U kunt van dezelfde puzzel maximaal twee oplossingen inzenden; de derde keer lukt dat niet meer.
Terug naar de vragen

Hoe maak ik gebruik van automatische incasso?
Wanneer u ingelogd bent, kunt u rechts op de homepage onder ‘Mijn account’ op ‘Credits/Jaarabonnement’ klikken. Daar vindt u onder ‘Status’ de mogelijkheid om automatisch afschrijven aan te vinken. Vergeet niet op de knop keuze bevestigen te klikken Hiermee geeft u Studio Steenhuis toegang om uw aankopen automatisch te laten afschrijven. U dient op uw accountpagina eenmalig uw bankrekeningnummer op te geven en te bevestigen . NB: Alle administratieve handelingen vinden plaats in een geheel beveiligde omgeving en de automatische incasso kunt u te allen tijde weer ongedaan maken.
Terug naar de vragen

Hoe installeer ik een app?
De app is gratis te downloaden via onze website. Met uw mobiele apparaat gaat u naar de website steenhuispuzzels.nl en klikt u rechts op de homepage onder ‘Download App’ op het linkje naar de app die u wenst te downloaden. Vervolgens volgt u de instructies van uw tablet of smartphone om de app te installeren. De app is ook te installeren via de appstores van Apple en Google.
Terug naar de vragen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten kunt u een nieuw wachtwoord opvragen door in het inlogscherm onder ‘Wachtwoord vergeten?’ uw e-mailadres in te vullen en op de knop nieuw wachtwoord opvragen te klikken. U ontvangt dan per e-mail een nieuw wachtwoord en nadere instructies.
Terug naar de vragen

Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?
Uw wachtwoord kunt u veranderen door (met het oude wachtwoord) in te loggen en bij ‘Mijn account’ (rechts op de homepage) op ‘gegevens’ te klikken. Daar kunt u een wachtwoord naar keuze invullen. Vergeet niet op de knop wijzigingen verwerken te klikken. Vervolgens kunt u inloggen met het nieuwe wachtwoord.
Terug naar de vragen

Het lukt me niet om in te loggen.
Om te kunnen puzzelen moet u bij ons geregistreerd zijn en dient u zich eenmalig aan te melden. Na de afronding en bevestiging van de registratie kunt u inloggen met uw e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord. Wellicht heeft u een typefout gemaakt in uw e-mailadres of wachtwoord of heeft u per abuis de CapsLock-toets ingedrukt Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u een nieuw wachtwoord opvragen via de knop nieuw wachtwoord opvragen in het inlogscherm. U ontvangt dan per e-mail een nieuw wachtwoord en nadere instructies. Bent u uw e-mailadres vergeten? Dan kunt u het beste even contact met ons opnemen door een e-mail te sturen aan info@steenhuispuzzels.nl. Vermeld s.v.p. naam en adres van de abonnementhouder.
Terug naar de vragen

Mijn vraag komt in deze lijst niet voor of is niet bevredigend beantwoord.
Neemt u in dat geval contact met ons op via de e-mail (info@studiosteenhuis.nl) of telefonisch (020-6703528)
Terug naar de vragen